Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






fredag 31 oktober 2014

Kladdmuffins (juni 2013)

När min äldsta son gick ut nian ville jag bjuda på lite gott fikabröd.
Eftersom jag vet att min son gillar dessa kladdmuffins så fick de absolut vara med denna dag.

De är mycket goda, enligt min smak i alla fall, kan bli lite knapriga i kanterna.

 Kladdmuffins (ca 25 st)

4 ägg
6 dl strösocker
3 msk vaniljsocker
2 krm salt
3 dl vetemjöl
200 g margarin
8 msk kakao

Vispa samman ägg och socker.
Smält margarinet på svag värme och låt det svalna.
Rör ner mjöl, salt och vaniljsocker i äggblandningen.
Tillsätt margarinet och kakaon, vispa till en jämn smet.
Placera pappersformar på en plåt och fyll de till hälften med smet.
Grädda i 160 grader i ca 20-22 min.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar