Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






söndag 26 oktober 2014

3-års tårta till min son (sept 2014)

I år var min yngsta son stor nog att förstå mera vad som krävs för att göra en tårta.
Han fick vara med och välja bland mina tårtsaker vad han ville ha på tårtan, och vilken smak det skulle vara i den.

Det första han sa var att det ska vara en grön tårta. Sonen blev så nöjd med denna.

* Köpt ljus tårtbotten
* Fyllning 1: Mosad banan
* Fyllning 2: Chokladmousse på vispad grädde med oboypulver i
* Spacklad med: Grädde
* Täckt med: Grönt köpt marsipanlock
* Dekorerad med: Pyntgelé, köpta sockerfigurer (djur),  fotbollsljus och en stor trea i form av ett ljus



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar