Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






onsdag 27 januari 2010

Mammas 70 års tårtor (Jan 2009)

Min mamma fyllde 70 år 2009. Då provade jag för första gången att göra två helt sockerfria tårtor. Det kan vara lite svårt att göra goda sockerfria tårtbottnar, dessa blev för kompakta och torra, så jag är inte så nöjd med dessa. Smaken på fyllningarna blev ok men sammantaget inga höjdartårtor. Men man lär sig så länge man fortsätter baka :)  (Jan 2009)




* Sockerfris ljusa tårtbottnar (hembakade, 2-delade)
* Fyllning 1: jordgubbssylt (köpt, sockerfri)
* Fyllning 2: vaniljkräm (sockerfri, gjord enligt paketet - sötningsmedel istället för socker)
* Spacklad med grädde
* Dekorerad med blommor & blad av sockerfri hemmagjord marsipan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar