Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






fredag 29 januari 2010

Mandarin Mousse

I denna fyllning skulle det enligt receptet vara konserverade apelsinklyftor, men när jag inte hittade det i affären så gjorde jag den på konserverade mandarinklyftor istället.

Det gick lika bra och fyllningen blev mild och mycket god. Jag använde den på en chokladbotten, har inte provat den än på ljus botten, men det kanske går lika bra. Återkommer med det när jag provat :)


* 1 burk konserverade mandarinklyftor
* ½ dl socker
* 200 g naturell färskost
* 1 tsk apelsinarom (jag använde citronarom - hittade inget annat)
* 4 gelatinblad
* 1 tsk vaniljsocker
* ½ dl apelsinjuice
* 4 dl vispgrädde

Mixa mandarinklyftorna. Blanda ner socker, färskost, apelsinarom (el. citronarom), och vaniljsocker.

Blötlägg gelatinbladen,smält dem i den heta apelsinjuicen.

Blanda ner gelatinblandningen i mandarinblandningen.

Vispa grädden och blanda till sist ner den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar