Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






onsdag 27 januari 2010

Fars Dags tårta (Nov 2009)

Denna tårta var hittills den finaste jag hade gjort. Min bror frågade mig om jag hade tänkt bli konditor? :) Jag såg en sådan här tårta på nätet och tänkte att det kan inte vara så svårt. Det var faktiskt också lättare än vad jag trodde, fast det ser rätt proffsigt ut.

Present och tårta i ett kan man säga. Dock blev inte smaken det jag hade tänkt mig, fyllningen, försvann liksom in i tårtbottnarna. Kanske var de något för tjocka för att fyllningen skulle komma till sin rätt.























* Ljus tårtbotten (hembakad, 2-del)
* Fyllning: hjortronmousse med hackad choklad på
* Spacklad med vit marängsmörkräm
* Täckt med vit sugerpaste (sockermassa, hemgjord)
* Dekorerad med krage, ficka & knappar i sugerpaste, slips i blåfärgad marsipan med vita ränder av sugerpaste och hjärta med "Till Far" i blå & röd pyntgelé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar