Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






onsdag 27 januari 2010

Mammas sockerfria bakelse (Okt 2008)

Detta är min mammas sockerfria bakelse när jag fyllde år 2008. Jag försöker alltid göra hennes bakelser så lik den stora tårtan som möjligt både i smak och utseende. Någon skillnad blir det dock.  (Okt 2008)


* Sockerfri ljus tårtbotten (hembakade, gjorda till runda bakelser, 2-delade)
* Fyllning: hallonsylt (sockerfri, köpt)
* Spacklad med grädde
* Täckt med sockerfri hemmagjord marsipan (färgad)
* Dekorerad med sockerfria hemmagjorda marsipanrosor och blad, (av köpt sockerfri marsipan som jag har färgat - verkar inte finnas i affärerna nu - har letat) och spritsad grädde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar