Välkommen...

...till min bak och pysselsida!

Jag hoppas att du ska tycka om bloggen och
kanske bli inspirerad själv till dessa delikata pyssel!






onsdag 27 januari 2010

Min egen Sandstrands tårta (Okt 2009)

Denna gång när jag själv fyllde år ville jag göra en tårta inspirerad av sommaren, en sandstrand. Kanske var det barndomens längtan efter att  fira min födelsedag utomhus en varm sommardag - istället för som verkligheten var, inomhus på en ofta grå, kanske regnig oktoberdag - som gav denna tårta liv.

Men en sandstrand blev det....en väldigt god sådan. Denna tårta blev det inte mycket kvar av när gästerna hade ätit färdigt.   (Okt 2009)



* Chokladbotten (köpt, 3-delad)
* Fyllning 1: nougatgrädde med bananskivor på
* Fyllning 2: vit chokladmousse
* Spacklad med mandarinmousse
* Dekorerad med blåfärgade marsipanblommor med vit hemgjord sugerpaste som prickar + belgiska sjöfrukter (choklad, delade i halvor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar